Van kou en regen naar heet en droog en weer terug - Reisverslag uit Vancouver, Canada van tinekemike - WaarBenJij.nu Van kou en regen naar heet en droog en weer terug - Reisverslag uit Vancouver, Canada van tinekemike - WaarBenJij.nu

Van kou en regen naar heet en droog en weer terug

Door: Tineke

25 September 2011 | Canada, Vancouver

VOORAF: ZIE WWW.TINEKEMIKE.NL VOOR FOTO'S EN FILMS!!!

Donderdag 22 september 2011
Vancouver > Wenatchee: 400 km
Cascaden/Washington State
Canada > VS
99, 5, 2

Vandaag reden we naar droog weer en hogere temperaturen. We zagen zelfs de 25 op de buitenthermometer van de auto.
Vanuit Vancouver wilden we een rondje rijden door de Cascaden in de VS. We hebben nog 3 nachten voordat we weer naar Prince Rupert gaan voor een tweede bootreis. We wilden deze dagen natuurlijk niet in ons hotel blijven hangen. Om in de Cascaden te komen, moesten we wel weer de Amerikaanse grens over. Het was spannend of we toegelaten zouden worden, want na 90 dagen moet je het land verlaten en onze toestemming was op 3 september verlopen. De beambte stelde wat vragen (over waar we geweest waren, wat we nog gingen doen en wanneer we weer naar Nederland vlogen) en vond het verhaal oké. We kregen een nieuwe stempel en mogen tot december blijven…..!!!
Toen we verder reden, stond er een verkeersbord met 70 erop. Ik deed dus kalm aan, maar de anderen haalden me allemaal in. Ik was vergeten dat we in Amerika waren en het 70 miles was en dus bijna 100 km!! Ik gaf maar gauw gas bij!
Op de autoweg de 2 was het weer behoorlijk/ouderwets druk. Wel was het uitzicht mooi: we reden tussen de bossen door met uitzicht op de spitse, ruige, zaagtandachtige bergen van de Cascaden.
In het dorpje Leavenworth stopten we even om de benen te strekken. Vanuit de auto zagen de straten er leuk uit. Het deed erg Oostenrijks aan en later bleek ook veel tekst in het Duits te staan en veel huizen, hotels enz. waren gebouwd in Tiroler stijl en versierd met verftekeningen en krulletters. Zelfs de Mc. Donald en de Safeway!
Rond 18.00 uur vonden we een Best Western in Wenatchee. Het was een prima en niet duur .hotel! We aten brood met aardbeien (daar zijn ze weer…) op de kamer, deden de rest van de was, Mike deed zijn post en zo hadden we weer een redelijk goede dag!

Vrijdag 23 september 2011
Wenatchee > Spokane: 500 km
97, 20, 2

Vanuit Wenatchee reden we over de 97 richting Omak. In het begin was het uitzicht wel mooi, maar na verloop van tijd werd het saai. Je zag n.l. alleen maar heuvels met dorre begroeiing. Het is hier waarschijnlijk, net als vandaag, vaak droog weer. We begonnen de dag met ongeveer 16 graden, maar in de middag gaf de thermometer 32 graden aan. Daar moet het lijf wel even aan wennen, want dat hebben we lang niet meer gehad!
Op de 2 veranderde het landschap. We reden tussen de bomen en die waren lekker groen en we kwamen door steeds meer kleine dorpjes. Helaas kwamen we geen beesten tegen. Wel waren er veel waarschuwingsborden voor herten. We zagen er slechts 1…liggend langs de kant van de weg.
Rond 19.00 uur waren we in ons hotel: weer een Best Western.

Zaterdag 24 september 2011
Spokane > Omak: 500 km
90, 2, 231, 395, 20, 25 (Rice-Ordinroad), 395 (Addy-Cedoniaroad), 25, 2, 174, 155.

Ook vandaag reden we door afwisselend droog/dor en dan weer groen heuvelachtig/golvend landschap. De temperatuur was prima. Soms zelfs bijna te warm. Om 17.30 was het nog 33 graden! Wat erg opviel was dat het erg stil was. We reden veel binnendoor/landweggetjes. Als je de motor van de auto uitdeed was het gruwelijk stil…. slechts af en toe verbroken door het geluid wat eerst op een klein watervliegtuigje leek, maar later een oude gorgelende 8 cilinder truck bleek te zijn!
Als je zo over die binnendoorwegen rijdt, zie je goed hoe de bevolking leeft. We zagen mooie boerderijen met veel koeien en paarden. En ergens hadden ze wel heel speciaal vee: koeien, kamelen, lama’s en een struisvogel. En vandaag zagen we erg veel huizen met enorm veel troep er omheen. Vooral autowrakken vanaf de jaren 30 tot nu waren favoriet. Ze lagen echt overal verspreid, ook waar niemand woonde…. Dat moet enorm (gaan) vervuilen.
Twee keer zagen we in het veld een coyote lopen. De tweede heeft Mike springend kunnen fotograferen. Hij (de coyote) was een prooi aan het vangen en later zag je dan ook een mol of id. uit zijn bek hangen (zie de foto’s)!
We sliepen in het Best Western Hotel in Omak.

Zondag 25 september 2011
Omak > Vancouver
VS > Canada

Vanuit de hitte terug naar de kou en regen. Begon met storm: rondwaaiende struiken over de weg als in een cowboyfilm. Al snel volgde regen en lagere temperaturen (10 graden)……….. Geen bijzondere dag.

Morgen huurauto inleveren bij Hertz (ruim 11.000 km gereden) en dan vliegen naar Prince Rupert. Vervolgens een dag alle zooi bijwerken en de dag erna met een watervliegtuigje naar onze 2e bootreis: weer het Great Bear Rainforest, maar nu met Bluewater Adventures. Voor de belangstellenden: zie www.bluewateradventures.ca. Hopelijk met minder slecht weer dan de eerste boottrip. En meer walvissen en beren (grizzlies). Mogelijk ook weer een witte beer en wolven.

• 28 September 2011 - 19:49

Henk En Anneke:

Ziet er heel mooi uit!
    Hoe moet dat nu de 3e okt.
    Zitten we daar weer snikkend op de stoep, in ieder geval je profiel even bijwerken he, want ik ben net zo oud als Mike en anders raak ik helemaal in de war.Geniet ervan mensen, de natuur is prachtig en adembenemend gemaakt, zit perfect in elkaar. hartelijke groet

• 04 Oktober 2011 - 06:20

Ria En Ton:

ILieve familie,
    k hoop dat jullie nog naar de site kijken!
    Mike, van harte gefeliciteerd!!!! veel gezondheid en daarbij nog veeeele jaren met mooie reizen samen met mijn zusje!! We zijn natuurlijk weer iets te laat, maar dat weten jullie wel van ons, we moeten onze reputatie hoog houden!!
    Goeie reis terug!! en tot gauw!