Via Los Angeles naar Tahiti en Moorea - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van tinekemike - WaarBenJij.nu Via Los Angeles naar Tahiti en Moorea - Reisverslag uit Papeete, Frans Polynesië van tinekemike - WaarBenJij.nu

Via Los Angeles naar Tahiti en Moorea

Door: Tineke en Mike

17 Juli 2009 | Frans Polynesië, Papeete

VOORAF: ZIE WWW.TINEKEMIKE.NL VOOR FOTO'S EN FILMS!!!

Na lange vliegreizen (totaal bijna 24 uur), een overnachting in Los Angeles, geland op Tahiti (12 uur tijdsverschil....). Tahiti bestaat uit twee vulkanen die met elkaar verbonden zijn. Daar één dag gebleven. Ondanks het hele mooie hotel niet veel aan, maar dat wisten we (want geen witte maar zwarte stranden, aardig wat vervuiling en (dus) mindere natuur).

Vervolgens naar het naastgelegen eiland: Moorea. Erg bergachtig. Met twee prachtige baaien, waar ons hotel staat. Heel mooi en bijzonder. Vooral het aquarium (de zee, koraal, megaveel vissen) en het binnenland (bergen, tropisch regenwoud). Warm (28 graden) en vochtig maar te houden. Wél megaduur......

We zijn vier dagen op Moorea gebleven en hebben ons daar goed vermaakt. Zo zijn we met een huurauto het hele eiland rond gereden en ook wat wegen het binnenland ingereden. Dat laatste mocht eigenlijk niet van het verhuur bedrijf. Erug mooi allemaal, goed terug te zien op de foto´s denken we.
Onze verblijfplaats op Moorea was een hutje aan het strand. Van Hilton: Moorea Lagoon ressort, dat weer wel. Schitterend snorkelen hier. Gezien: dolfijnen, haaien, roggen en heel veel andere tropische vissen. Eten was prima geregeld (all in) en ook verschrikkelijk lekker.
Moorea is zeker vatbaar voor herhaling, evenals volgens de plaatselijke bevolking het naastgelegen eiland Huahine waar we alleen een tussenlanding gemaakt hebben.

Morgen naar Bora Bora: moet nog mooier zijn (kan haast niet en …………… dat bleek ook te kloppen).
Blijft overigens een wonder hoe we telkens weer makkelijk door die lange vliegreizen heen komen en totaal geen last van jetlag of iets wat daar op lijkt hebben.