Polynesië / Cookeilanden: tot slot - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van tinekemike - WaarBenJij.nu Polynesië / Cookeilanden: tot slot - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van tinekemike - WaarBenJij.nu

Polynesië / Cookeilanden: tot slot

Door: Tineke en Mike

02 Augustus 2009 | Cook Eilanden, Avarua

VOORAF: ZIE WWW.TINEKEMIKE.NL VOOR FOTO'S EN FILMS!!!

Deze reis hadden we geboekt bij www.pacificislandtravel.nl.

Tahiti kan niet overgeslagen worden, want de internationele vlucht vanuit Los Angeles eindigt daar en je moet overstappen naar andere eilanden. Zelfs de dure hotels (Hilton ressorts) en omgeving konden ons niet bekoren. Misschien dat een scooterrondrit wat vreugde zou hebben gebracht, maar we betwijfelen het, gelet op de zooi (ook op de stranden) net buiten die dure hotels. Wat ons betreft hadden we direct door kunnen vliegen…..

Moorea (Frans Polynesië ) met kop en schouder het mooiste eiland (als je tenminste van helder water, mooie stranden, een mooie lagune én van snorkelen en vissen kijken houdt). Hilton lagoon ressort een prima verblijfplaats.

Bora Bora is een goede tweede (jammer van de honden en de troep op het vasteland) en Rarotonga (Cookeilanden) komt daar dicht bij in de buurt (Tineke vond het mooier dan Bora Bora).

Moorea en Rarotonga hadden de mooiste stranden met mooi wit zand, mooie palmbomen, helder water en veel vis (Bora Bora kwam in de buurt).

Atiu (Cookeiland) leuk eilandje om te zien hoe het vroeger ongeveer allemaal was, maar zwemmen/snorkelen niet goed mogelijk. Twee dagen is meer dan genoeg. Grot mag je niet missen.

Aitutaki kon wat ons betreft wel geschrapt worden uit de reis. Minst plezierige verblijfplaats (Samade on the Beach), veel muggen, kakkerlakken rond bed, kraaiende hanen, troebel water (door stroming en zeer fijn wit zand). We hebben ook de dure hotels nog bekeken (bijv. Pacific resort): ook geen mooi strand (geen helder water). Wel mooi was de lagune-cruise: toch weer nieuwe dingen gezien: grote ‘clams’, schildpadden en een idioot grote vis. Prima gidsen ook (bedrijf: Teking).

Mogelijk dat we nog eens teruggaan naar Moorea en het naastgelegen eiland Huahine. En als er een mooie aanbieding is nemen we Bora Bora dan ook weer mee.

En o ja, de verblijfskosten in Frans Polynesië zijn tot 3x hoger dan op de Cookeilanden…..

• 09 Augustus 2009 - 21:57

Eric:

Hoi Tineke en Mike,
    in 2006 in FP (Tahiti, Bora Bora, Huaine, Manihi, Tahaa, Moorea) geweest en ik krijg alweer tranen in m'n ogen als ik dit lees en jullie foto's zie. Maak er een mooie tijd van en onthou dat je nooit genoeg foto's kunt maken.
    Behouden reis en een goede thuiskomst.