Van Tahiti naar Cookeilanden (NZ) - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van tinekemike - WaarBenJij.nu Van Tahiti naar Cookeilanden (NZ) - Reisverslag uit Avarua, Cook Eilanden van tinekemike - WaarBenJij.nu

Van Tahiti naar Cookeilanden (NZ)

Door: Tineke en Mike

22 Juli 2009 | Cook Eilanden, Avarua

VOORAF: ZIE WWW.TINEKEMIKE.NL VOOR FOTO'S EN FILMS!!!

Dinsdag 21 juli
Gister vanaf Bora Bora naar Tahiti gevlogen. Verbleven in het Hilton hotel. Ondanks dat het hotel heel mooi was waren we van de omgeving (weer) niet onder de indruk. Zo werd bijv. afgeraden in zee te zwemmen i.v.m. de vervuiling. Uitzicht vanaf het hotel was ook op een industriehaven…..Niet echt mooi….’s Avonds uit verveling gaan lopen en na een half uur kwamen we aan in Papeete (hoofdstad Tahiti). Daar wat rond gekeken, af en toe voelde het alsof we in een griekse stad waren (auto’s, vervuiling, stoffig, deels vies). Toevallig die avond een internationaal Polynesisch festival muziek en dansfestival. Een anderhalf uur vol verbazing naar de komende mensen zitten kijken, allemaal traditioneel gekleed. Ook hele mooie vrouwen. Tvens en stukje van het festival gezien via een scherm wat buiten het stadion te zien was. Vervolgens in het donker weer naar ons hotel gelopen. Je moet dan wel goed blijven opletten dat je niet platgereden wordt. Nog wel leuk: je moet hier niet onder een palmboom gaan zitten of je huurauto eronder zetten: kan helemaal mis gaan!!

Na een kort nachtje slapen (05.30 op) met het vliegtuig naar……..Nieuw Zeeland: de Cookeilanden en wel Rarotonga als eerste. Eerste indruk: ontstellend mooi!! Maar daarover de komende dagen meer.

• 22 Juli 2009 - 19:31

Jim:

Oké, dus ik hoef geen films meer te kijken als je terug bent?
    Geintje...
    Fijn om op de hoogte te kunnen blijven!

• 23 Juli 2009 - 08:24

Lia Van Lieshout, :

Dag Mike en Tineke, wat een prachtige reis maken jullie en wat leuk om dat van een afstand te kunnen volgen.
    Ik wens jullie nog vele mooie dingen toe tijdens het vervolg van jullie reis. Hartelijke groet, Lia van Lieshout, Kluwer

• 25 Juli 2009 - 16:26

Willem N.:

Ziet er allemaal prachtig uit. Leuk die foto's van M. en stingray. Zijn die beesten niet gevaarlijk? Enneh, die vreemde vis is volgens mij een zogeheten koffervis. Tot slot: zag ik M. nou echt aan het werk;-) ? Veel plezier nog!!!
    Groet Willem N.